چت باکس مخصوص فرکانس فید
کدستان

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 115
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 4
  • تعداد اعضا : 42
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 222
  • بازديد ديروز : 1,024
  • بازديد کننده امروز : 139
  • بازديد کننده ديروز : 613
  • گوگل امروز : 78
  • گوگل ديروز: 423
  • بازديد هفته : 5,161
  • بازديد ماه : 31,827
  • بازديد سال : 281,151
  • بازديد کلي : 3,760,399
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 52.15.210.12
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :
ماهواره

از نظر شکل ظاهری یک مکعب بلاستیکی است با دو فیش یکی ورودی رسیور و دومی خروجی برای ال ان بی و یک عقربه که بر روی صفحه ای مندرج که از 1 تا 10 درجه بندی شده و یک لامپ کوچک برای روشنایی صفحه مندرج در تاریکی و یک ولوم برای تنظیم حساسیت مقدار گیرندگی و بعضی مدلها با بوق است و بعضی ها بدون بوق که این بوق ممتد هر چه تن صدایش تیزتر شود نشانه گیرندگی بهتر است.

جهت كار با فایندر بهتر است پس از قرار دادن فایندر ما بین LNB و رسیور:


ادامه مطلب

⭕️توضیحات مفید و کامل از HEVC

کدک تصویری
High Efficiency Video Coding = HEVC

یا H.265 که شاید امروز چندان شناخته شده نیست؛
(البته آن افرادی که علاقه‌مند به دانلود فیلم و سریال از طریق اینترنت را دارند کم و بیش با این کدک آشنا هستند.)
در واقع باید گفت که HEVC قابلیت کاهش حجم فایل‌ها تا دو برابر بیشتر از استاندارد فعلی AVC/H.264 و حفظ کیفیت تصویر در همان حد را دارد

در بیان ساده، این کدک به مجموعه‌های تلویزیونی کمک میکند با پهنای‌باند کمتری آن‌هم به دلیل فشرده‌سازی حجم تصاویر کیفیت بسیار بهتری را ارائه دهند. (در کل هزینه کمتر، کیفیت بیشتر)

آخرین بار، مجموعه ورزشی شبکه «بی‌اوت کیو» عربستان با چنین فرمت تصویری در بدر روی آنتن رفت و برای مدتی بصورت غیر قانونی تصاویر BEIN SPORT قطر را پخش نمودند که همین کافی بود تا اسم HEVC به گوش مخاطبان بخورد

سازمان صداوسیما که به گفته خود، وارد فاز HD سازی شبکه های مجموعه خود شده،
اولین بسته شبکه های خود را با چنین کدک تصویری HD کرده است.

متاسفانه هنوز بخش عمده و زیادی از رسیورها ،تلویزیون‌های دارای قابلیت دیجیتال داخلی و حتی گیرنده های دیجیتال قابلیت پشتیبانی از چنین کدکی را ندارند.

تقریباً همه ی تلویزیون ها و رسیورهایی که دارای کیفیت تصویر 4K یا UHD هستند از فرمت HEVC پشتیبانی می کنند. کدک H.265 جدیدترین نسل از چنین فرمت‌هایی است که حجم فایل تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

 کدک فشرده سازی و فرمت تصویری HEVC/H.265 چیست؟

 

کدک فشرده سازی و فرمت تصویری HEVC/H.265 نسبت به مدت کوتاهی که عرضه شده است، به محبوبیت بسیار زیادی میان کاربران دست یافته است. احتمالاً شما هم در سایت‌های دانلود فیلم و ویدئو بارها با نسخه‌های X265 سبک‌تر مواجه شده‌اید که در عین حال که از حجم پایین‌تری برخوردارند، کیفیت تصویری بالاتری را نیز ارائه می‌کنند. اما این مطلب چقدر صحت دارد؟ آیا واقعاً کدک تصویری HEVC/H.265 در عین حال که سبک‌تر است، باکیفیت‌تر هم است؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟ امروز قرار است برای اولین بار در ایران به این موضوع بپردازیم و واقعیت‌ها را به دور از اغراق و بزرگنمایی معرفی کنیم.

 

کدک چیست؟

 

برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های فوق، ابتدا باید بدانیم کدک CODEC چیست. احتمالاً تا به امروز بارها مجبور شده‌اید که برای آنکه بتوانید فایل‌های صوتی یا تصویری خاصی را بر روی کامپیوتر یا موبایل‌تان اجرا کنید، بسته‌های کدک رایگانی نظیر K-Lite Codec Pack Mega را دانلود و نصب کنید. اما شاید معنای این عبارت را ندانید. کدک CODEC در واقع سر واژه‌ی دو عبارت COMPRESSOR / DECOMPERESSOR به معنای "متراکم کردن و خارج کردن از حالت متراکم" CO+DEC است. به عبارت دیگر، فایل‌های خام سنگین صوتی و تصویری توسط الگوریتم‌های فشرده سازی، متراکم و سبک می‌شوند و دستگاه پخش شما برای اجرای این فایل‌ها نیاز به دیکدر همان الگوریتم دارد و شما با نصب بسته‌های کدک بر روی دستگاه خود (یا استفاده از پلیری که کدک‌های بیشتری را بصورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند)، دستگاه خود را قادر می‌سازید تا بتواند فایل رمزگذاری و فشرده شده نا آشنا را کدگشایی کرده و پخش کند.

 

‌تصور نکنید که کدک‌های صوتی و تصویری چیزی فراتر استفاده روزمره ماست. تمام فرمت‌های رایج و مشهور نظیر MP3 نیز کدک صوتی یا تصویری است. تنها با این تفاوت که این کدک‌ها به دلیل محبوبیت بسیار زیاد، بطور پیش فرض بر روی تمام نرم افزارها یا دستگاه‌های پخش موجود است. اما برای فرمت‌هایی که نوظهورتر هستند و یا دارای حق کپی رایت می‌باشند و کمپانی‌های نرم افزاری توان خرید امتیاز حق استفاده از آن‌ها را نداشته‌اند، باید کدک آن فرمت را از طریق بسته‌هایی که بالاتر لینک دانلود آن قرار داده شد دریافت و نصب کنید تا بتوانید از آن فایل صوتی یا تصویری که از این روش فشرده شده است، استفاده کنید.

 

⭕️کدک فشرده سازی HEVC/H.265 چیست؟

 

کدک H.265 که با نام مستعار HEVC سر واژه‌ی عبارت High Efficiency Video Coding و یا X265 نیز شناخته می‌شود، نسل جدید الگوریتم کدگذاری ویدئویی است که یک انقلاب عظیم در صنعت ویدئو استریم و شبکه‌های کابلی و نیز یک آپگرید بزرگ نسبت به کدک پیش از خودش یعنی کدک H.264 که با نام مستعار AVC سر واژه‌ی عبارت Advanced Video Coding شناخته میشد به حساب می‌آید.

 

هر ویدئو در حقیقت از تعداد زیادی عکس تشکیل شده که با سرعت پشت سر هم به نمایش در می‌آیند و نمایش پیوسته‌ی آن‌ها حس یکپارچگی ویدئویی را تلقین می‌کند. به این تصاویر در اصطلاح، فریم گفته می‌شود. بطور معمول ویدئوهای سینمایی و استاندارد مرسوم تصویر برداری دوربین‌های دیجیتال، 30 فریم بر ثانیه است. اما به هر میزان که تعداد فریم‌ها بالاتر رود، حس پیوستگی بیشتری در تصویر به وجود می‌آید به گونه‌ای که در ویدئوهای بالاتر از 120 فریم بر ثانیه، می‌توان افکت اسلوموشن را به وجود آورد.

 

کاری که الگوریتم‌های فشرده سازی کدک تصویری HEVC/H.265 و نسخه‌ی قدیمی آن یعنی کدک AVC/H.264 انجام می‌دهند این است که ....


ادامه مطلب

 

 بیت ریت چیست؟

 بیت ریت حجم دیتایی است که در مدت زمانی مشخص منتقل می‌شود. به عبارت دیگر، نرخ بیت‌های منتقل شده از پروایدر ماهواره به رسیور است. واحد اندازه‌ گیری آن در رسیورهای سری HDR اکسکروزر kbps (کیلوبیت بر ثانیه) است. 

 مقدار بیت ریت بالاتر نشان دهنده کیفیت و پهنای باند بالاتر آن شبکه است.

 بطور میانگین بیت ریت شبکه های مختلف بصورت زیر می باشد؛....

 


ادامه مطلب

  POLSAT PERMIUM  

 HOTBIRD13E 

11117

V

27500 

 

Polsat Sport premium 1 SHD 

Polsat Sport premium 2 SHD 

Polsat Sport premium 3 SHD 

Polsat Sport premium 4 SHD 

Polsat Sport premium 5 SHD 

Polsat Sport premium 6 SHD 

 

 

پخش كننده لیگ قهرمانان اروپا و یوفا

پاپ آپ